l o a d i n g . . .

Brand Concept

日本の自然を守るためにできること。
それは、自然が本来あるべき姿を支え、
持続可能な状態を保つこと。
大切に育み、そこから生まれる限りある資源を
余すところなく暮らしに活かし、慈しむこと。
わたしたちのこうした考えが結実したブランドが
『yuimori』です。
人と自然がより良く共生する社会を目指す、
木を活かすものづくりがはじまります。

Serve to protect Japan's nature and forestry.
Guide nature to be what it should be and be self sustainable.
Nurture the growth with care, fully utilize new resources to cherish
and fulfill our livelihoods. [yuimori] was born from the realization of this concept.
A society where people and nature co-exist symbiotically,
furniture making to thrive forestry begins here.

1905年に創業。はたらく人を思い、より創造的に、
快適になる空間構築やプロダクトの提供を通じて
企業の働き方変革をサポートする一方で、
1993年にコクヨ環境行動憲章を策定。
森林など自然環境の保全活動へも取り組みながら、
環境への配慮を取り入れた製品開発を継続している。

Established in 1905, Kokuyo continues to enrich society
by providing value through our products and services
to enhance Quality of Life.
In 1993, Kokuyo's environmental charter was formulated
involving the commitment to conservation activities of
our natural environment, and continue developing
environment conscious products.